6 قاتل تا پای چوبه دار رفتند / سرنوشت عجیب در زندان زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، از رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار در استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

6 قاتل تا پای چوبه دار رفتند / سرنوشت عجیب در زندان زنجان

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز (۲۹ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، از رهایی ۶ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و مقامات قضایی این استان از ابتدای سال‌جاری تا به امروز خبر داد.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

رهایی 6 محکوم به قصاص از چوبه دار در زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: شورای حل اختلاف با بهره‌مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش‌سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم‌نوعان به گذشت، گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود است.

این مسئول با بیان اینکه ورود ریش‌سفیدان و معتمدان محلی به پرونده‌های صلح و سازش علاوه‌ بر کاهش مراجعات مانع درگیری و اختلافات در سطح جامعه نیز می‌شود، گفت: عفو، گذشت و بخشش یکی از تاکیدات دین و ائمه‌اطهار (ع) است که اعضای شعب شوراهای استان زنجان با تکیه بر مبانی قوی اسلامی و نیز غنای فرهنگی مردم در گذشت و عفو موفق به ثبت میزان قابل توجهی از مصالحه در پرونده‌های مختلف ارجاع شده به شوراهای حل اختلاف شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها