سرنوشت عجیب سه قاتل در پرونده جنایت ۲۶ ساله

سه نفر که ۲۶سال قبل هنگام سرقت یک خودروی کرایه‌ای راننده را به قتل رسانده بودند سرنوشت متفاوتی پیدا کردند.

سرنوشت عجیب سه قاتل در پرونده جنایت ۲۶ ساله

۳ نفر که ۲۶سال قبل هنگام سرقت یک خودروی کرایه‌ای راننده را به قتل رسانده بودند سرنوشت متفاوتی پیدا کردند. در حالی که یکی از قاتلان قصاص شده و دیگری توانسته بود با پرداخت دیه آزاد شود، سومین نفر به تازگی توانست رضایت اولیای دم را جلب کرده و آزاد شود.

رسیدگی به این پرونده از اواسط سال۷۴ در شهرستان الیگودرز واقع در استان لرستان آغاز شد. ماجرا از این قرار بود که ۳دوست خودرویی را کرایه کردند تا از آنجا به شهر دیگری بروند اما وقتی هوا تاریک شد، به بهانه صرف شام خودرو را متوقف کرده ۳نفری راننده را به قتل رسانده و خودروی او را سرقت کردند.

چند روز بعد در شرایطی که راننده سرنوشت نامعلومی پیدا کرده بود با شکایت خانواده‌اش تحقیقات برای یافتن او آغاز شد. تا چندماه پلیس نتوانست ردی از مرد مفقودشده به‌دست بیاورد تا اینکه مدتی بعد مأموران که به یک خودرو مشکوک شده بودند، به راننده‌اش دستور توقف دادند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند خودرو، متعلق به مرد مفقودشده است. به این ترتیب بود که ۳متهم بازداشت شدند و اعتراف کردند راننده را به قتل رسانده‌اند و با راهنمایی آنها جسد مقتول ماه‌ها پس از جنایت کشف شد. 

با تکمیل تحقیقات و آغاز محاکمه متهمان در دادگاه، آنها به قتل راننده اعتراف کردند و گفتند با انگیزه سرقت دست به این جنایت زده‌اند. به این ترتیب هر ۳‌نفر به قصاص محکوم شدند و  مدتی بعد یکی از محکومان قصاص شد.

چند سال بعد نیز یکی از آنها توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرده و از زندان آزاد شود اما سومین محکوم به قصاص، سال‌ها در زندان ماند. در این شرایط بود که اعضای شورای حل اختلاف برای جلب رضایت اولیای دم اقدام کردند. به دلیل اینکه اغلب اولیای دم در اصفهان سکونت دارند اعضای شورای حل اختلاف شهرستان الیگودرز بارها برای پیگیری پرونده راهی اصفهان شدند تا اینکه سرانجام توانستند رضایت اولیای دم را جلب کنند. به این ترتیب محکوم به قصاص بعد از ۲۶سال از زندان آزاد شد.

امیرهوشنگ فتحی، رئیس دادگستری الیگودرز گفت: اولیای دم با بخشش و بزرگواری خود فرصت حیات مجدد را به این محکوم دادند تا او پس از گذشت ۲۶سال، از چوبه دار نجات یافته و به آغوش خانواده‌اش بازگردد./مشرق

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها