اگر سرماخورده اید اصلا لب به این میوه ها نزنید !

استفاده از این نوع میوه ها باعث تشدید علائم سرماخوردگی می‌شود.

اگر سرماخورده اید اصلا لب به این میوه ها نزنید !

 پایگاه مستقل آنلاین :در طول دوره سرماخوردگی، مصرف بعضی غذاها مفید است و برخی هم مضر. بنابراین همان قدر که باید از مواد غذایی مناسب استفاده کنیم، باید در زمان سرما خوردگی به فکر پرهیز از غذاهای مضر هم باشیم.


خبر داغ:

آدرینا صادقی در آغوش همسرش + عکس 

خبر داغ:

گلشیفته فراهانی سکوت را شکست و دلیل برهنه شدنش را لو داد


 

همان طور که گفته شد مصرف میوه ها برای بهبود سرماخوردگی بسیار مفید است، اما در این میان، خربزه و انگور را نباید مصرف کنید.

 

 

با توجه به این که این میوه ها هم حاوی هیستامین هستند و هم آزادکننده هیستامین در بدن، بهتر است در طول دوره بیماری مصرف نشوند چون هیستامین سرماخوردگی را تشدید می کند و حتی اگر ویروسی در بدن وجود داشته باشد، هیستامین می تواند آن را فعال کند. البته آزادسازی هیستامین به سیستم بدن افراد بستگی دارد و در میان آنها، متفاوت است، اما در کل بهتر است در دوره بیماری، این میوه ها مورد استفاده قرار نگیرند.

 

 

در این دوران باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی اجتناب کرده، اگر دچار سرفه و سوزش گلو هستید، از غذاهای تند و تیز و ترش هم پرهیز کنید.

 

بر خلاف تصور ما که فکر می کنیم هر کسی که سرما می خورد باید او را مجبور کنیم یک کیسه پرتقال ترش بخورد تا حالش خوب شود، افرادی که به سرما‌خوردگی مبتلا هستند نباید از پرتقال ترش استفاده کنند! چون استفاده از این نوع پرتقال باعث تشدید علائم سرماخوردگی می‌شود.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها