طراحی لباس از سیر تا پیاز

گر جزوافرادی هستید که به رشته ی طراحی لباس و مد علاقه دارید، این مطلب برای شماست.

طراحی لباس از سیر تا پیاز

طراحی لباس در بین بقیه رشته های هنر، بازار کار بهتر و مخاطبان وسیع تری دارد و همین باعث می شود که خیلی ها به سمت این رشته بروند. اما موفق شدن در این رشته به این آسانی ها نیست. زیرا شما با کسانی که سال های سال است در این رشته فعالیت دارند، رقابت خواهید کرد. پس باید حتما در کلاس های طراحی لباس شرکت کنید تا دوره طراحی لباس را به خوبی پشت سر بگذارید. جدا از موضوع طراحی که نیازمند ذهنی خلاق و باز است، باید دانش وسیعی نسبت به بازاریابی و مردم شهر یا کشورتان داشته باشید. همچنین دلیل اینکه خیلی ها بعد از مدتی خسته می شوند و از طراحی لباس کنار می کشند، مدت زمان زیادی است که باید برای آن بگذارید تا موفق شوید. به عبارتی هیچ کس یک روزه پیروز نمی شود. اما اگر آدم خلاقی هستید که صبر و پشتکار بسیار زیادی دارد، اما هنوز نمی داند برای وارد شدن به این رشته باید چه بیاموزد، این مطلب برای شما جزو ضروریات است زیرا شما را با آموزش طراحی لباس  و دوره طراحی لباس آشنا میکنیم.

در هنگام یادگیری مسائل و مباحث طراحی لباس، مردم به دو دسته تقسیم می شوند: 1- کسانی که به صورت آکادمیک علاقه به یادگیری رشته طراحی لباس و مد دارند. 2- کسانی که علاقه ی زیادی به این دارند که همه چیز را خودشان پیدا کنند و برای یاد گرفتن مستقل تلاش کنند. هر دوی این روش ها مزیت ها و سختی های خودش را دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت. همچنین برایتان توضیح می دهیم که اگر بخواهید از یکی از دو روش بالا وارد این رشته شوید، چه کارهایی باید انجام دهید.در مرحله ی اول قبل از آنکه بخواهید وارد پروسه ی طراحی و تولید لباس شوید، چند گزینه است که باید به بررسی آنها بپردازید و ببینید که این ویژگی ها در شما وجود دارد؟ یا اگر نیست می توانید آن را داشته باشید؟ پس قبل از هر چیزی خیلی خوب راجع به مسائل پایین فکر کنید.

خلاق یا به اصطلاح هنری باشید

آیا شما به عنوان فردی خلاق شناخته می شوید؟ آیا سلیقه در لباس پوشیدن، موسیقی و هنرهای زیبا، سلیقه و استایل شخصی خودتان را دارید؟ در دنیای مد و طراحی لباس سلیقه شخصی و خلاقیت های ذاتی و درونی مسئله ای بسیار با اهمیت است. خلاقیت و سلیقه ی زیبا و خوب در کنار هم می تواند باعث شود که پارچه های خام را تبدیل به لباس هایی زیبا کنید. اگر فردی خلاق نیستید نیز نترسید، و خود را دست کم نگیرید. اگر خلاقیت ندارید اما پشتکار و اراده ی قوی ای دارید می توانید به اندازه ی هر کس دیگری در حیطه طراحی لباس موفق شوید. خیلی وقت ها پیش می آید که افراد با خلاقیت کم اما اراده و پشتکار بالا، از آدم های خلاق جلو می زنند و پیشی می گیرند. اما اگر هم خلاق باشید و هم اراده ی قوی داشته باشید، به احتمال خیلی زیادی یکی از موفق ترین ها خواهید شد. پس حتما دانش طراحی لباس را حتما به صورت یک دوره در آموزشگاه طراحی لباس دنبال کنید.

 

2

مهارت قوی در طراحی لباس و مد

به طراحی و تصویر سازی علاقه ی زیادی دارید؟ اگر جوابتان مثبت است، خبرهای خوبی برایتان داریم؛ زیرا در طراحی لباس و مد باید زیاد طراحی کنید و علاقه ی زیاد، اینجا است که به کار می آید. اما اگر جوابتان منفی است، پس بهتر است سراغ کاری بروید که علاقه ی بیشتری به آن دارید، نه کاری که پول زیادی در آن است. مهارت قوی در طراحی لباس، جزو الزامات است زیرا شما باید بتوانید چیزی که در ذهنتان است را روی کاغذ پیاده کنید. برای کسب مهارت در طراحی مهم ترین مسئله تمرین، تمرین و باز هم تمرین است. اما مسائل دیگری نیز وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت.

به جزئیات توجه کنید

جدا از مهارت و خلاققیت در دوره طراحی لباس، توجه به جزئیات نیز مقوله بسیار مهمی است. کسانی که به جزئیات توجه بیشتری دارند شانس موفق شدن بیشتری دارند تا کسانی که به کلیات توجه می کنند. اگر نگاهی به نمایش های مد برند های مطرح بیندازید متوجه می شوید که چقدر جزئیات در طراحی لباس هایشان مهم است و باعث زیبا شدن لباس شده. اغلب اوقات چیزی که باعث خاص شدن لباس می شود جزئیات آن است نه کلیات. همچنین یکی از ویژگی های افراد هنرمند، توجه به جزئیات و نادیده گرفتن کلیات است. اگر همیشه کلیات را می بینید شانس موفق شدنتان در کارهای مدیریتی و اجرایی بیشتر است تا هنر.

درک از ترکیب رنگ، بافت و جنس پارچه

خب این مسئله ای است که با یادگیری و مطالعه بدست می آید، پس اگر هنوز آن را نمی دانید نگران نباشید. در ادامه برایتان روش های کسب اطلاعات در این زمینه را خواهیم گفت. اما قبل از آن اهمیت زیادی که این مبحث دارد را شرح می دهیم. مثلا زمانی که لباسی را طراحی کرده اید باید در ذهنیت تان باشد که آن لباس با پارچه ی نخی بهتر است یا ساتن. همچنین باید بدانید که کدام یک از رنگ ها در کنار هم ترکیب زیباتر و چشم گیر تری می سازد تا طراحی لباس و ست بهتری داشته باشید. 

مهارت قوی در تجسم

برای مهارت کسب کردن در رشته طراحی لباس و مد نیاز است که ذهن بسیار خلاق برای تجسم آن چه که می خواهید طراحی کنید داشته باشید. یکی از ویژگی های ذهن خلاق در تجسم کردن این است که ایده هایتان را بدون هیچ گونه دغدغه می توانید روی کاغذ خیلی راحت پیاده کنید. همچنین برای طراحی یک کالکشن باید از اول تا آخر کالکشن را در ذهنتان اول تجسم کنید تا متوجه شوید که چه کارهایی نیاز است و چه کارهایی نیاز نیست. پارچی مهارت قوی برای تجسم را یکی از عنصرهای اصلی برای موفق شدن در طراحی لباس می داند. همچنین برای انتقال ایده ها به بقیه کسانی که با شما کار می کنند نیز باید توانایی پیاده کردن ایده ها روی کاغذ را داشته باشید. برای کسب مهارت هر چه بهتر در این زمینه بهتر است حتما در دوره های آموزش طراحی لباس شرکت کنید.

3

روحیه فعالیت گروهی و توانایی ارتباط گرفتن با مردم

همیشه به یاد داشته باشید که یک دست صدا ندارد. برای موفق شدن در هر کاری نیاز به آدم های زیادی است. هر چه تعداد افراد بیشتر، کار قوی تر و موفقیت بیشتر می شود. مخصوصا رشته ای مانند طراحی لباس به علت حیطه های مختلفی که در آن وجود دارد یک نفر یا دو نفر از پس آن بر نمی آیند (البته این مسئله در مقیاس های بزرگ است). پس اگر هنوز روحیه کارکردن تیمی را ندارید از همین امروز روی آن تمرکز کنید و آن را تقویت کنید زیرا به آن نیاز شدیدی پیدا می کنید. اگر نتوانید با همکاران خود کار کنید و زبان آن ها را نفهمید نمی توانید موفق و بزرگ شوید.

سایر دوره های آموزشگاه هنری طرحستان

آموزشگاه هنری طرحستان برگزار کننده دوره  طراحی  لباس در تهران و همچنین به صورت آنلاین علاوه بر دوره آموزش طراحی لباس، دوره های دیگری نظیر دوره آموزش گرافیک، دوره طراحی داخلی و دوره انیمیشن سازی را برگزار می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها