آغاز بحران جدید برای جهان/واکسن ها اثر معکوس دارند!

ایرلند و هلند اعلام کردند که در پی گزارش چند مورد جدی لختگی خون پس از تزریق واکسن آسترازنکا، استفاده از این واکسن کووید۱۹ را موقتا متوقف می‌کنند.

آغاز بحران جدید برای جهان/واکسن ها اثر معکوس دارند!

با آن که آسترازنکا در فهرست واکسن‌های مورد تأیید اتحادیه اروپا برای بیماری کروناست، اما تاکنون دانمارک، نروژ و چند کشور اروپایی دیگر تزریق این واکسن را به طور موقت متوقف کردند.

دولت هلند واکسیناسیون آسترازنکا را تنها برای دو هفته به حال تعلیق در آورده و گفته که این اقدامی احتیاطی و پیشگیرانه را برای بررسی دقیق‌تر موضوع انجام می‌دهد.

 رونان گلین، معاون ارشد سازمان پزشکی ایرلند روز یکشنبه ۲۴ اسفند گفت: «ما هنوز به این نتیجه نرسیده‌ایم که واقعا پیوندی میان واکسن آسترازنکا و موارد گزارش شده وجود دارد یا نه. با این حال، با توجه به اصول احتیاطی و تا زمان دریافت اطلاعات بیشتر، کمیته مشورتی ایمن‌سازی ملی توصیه می‌کند که تزریق این واکسن کرونا در ایرلند به طور موقت، متوقف شود.»

وزارت بهداشت هلند نیز گفت که این اقدام به دنبال گزارش شش مورد جدید آمبولی (لختگی داخلی خون) و کاهش سطح پلاکت‌های خون در افراد زیر ۵۰ سال پس از واکسیناسیون آسترازنکا در دانمارک و نروژ انجام شده است.

به دنبال مرگ زنی ۴۹ ساله در اتریش به دلیل تشکیل لخته‌های خونی در رگ‌هایش پس از واکسیناسیون آسترازنکا، مقامات بهداشتی این کشور استفاده از این واکسن را به حالت تعلیق درآوردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها