مصرف گوشت گاو چه تاثیراتی بر بدنتان می گذارد؟

عموم مردم تصور می کنند که شیر و گوشت گاو دو خوراکی بسیار مغذی هستند که نقش ویژه ای در تأمین نیازهای بدن ما ایفا می کنند.

مصرف گوشت گاو چه تاثیراتی بر بدنتان می گذارد؟

عموم مردم تصور می کنند که شیر و گوشت گاو دو خوراکی بسیار مغذی هستند که نقش ویژه ای در تأمین نیازهای بدن ما ایفا می کنند. این در حالی است که غذایی هایی مانند همبرگر یا دسرهایی هم چون میلک شیک احتمال ابتلا به آرتریت روماتویید را افزایش می دهد. عجیب آنجاست که سال های سال مردم شیر را خوراکی می دانستند که برای تقویت استخوان ها و مفاصل حیاتی است.

 

بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، در بدن گاو نوعی باکتری وجود دارد که به صورت مستقیم از طریق شیر و گوشت به انسان منتقل می شود. این باکتری بدن را برابر بیماری های مفصلی به ویژه آرتریت روماتویید که موجب درد و ضعف در عضلات می شود آسیب پذیر می کند. این بیماری که آمار مبتلایان به آن در حال افزایش است با التهاب، تغییر حالت مفاصل و دردهای مزمن همیشگی همراه است.

 

از آنجایی که تا پیش از این دلیل ابتلا به آرتریت روماتویید مشخص نبود؛ محققان از کشف تأثیر شیر و گوشت گاو بر این بیماری به عنوان یک دست آورد بزرگ یاد می کنند. آن طور که مطالعات مختلف نشان می دهند، زنان سه برابر بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می شوند و روند رشد بیماری در آنها سرعت بیشتری دارد.

 

اگرچه نمی توان انکار کرد که شیر در تقویت و استحکام استخوان ها تأثیر به سزایی دارد و گوشت گاو نیز نیاز بدن به آهن را مرتفع می کند؛ اما برای داشتن زندگی سالم تر بهتر است که دیگر انواع این خوراکی ها را جایگزین کنید

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها