رئیس شورای شهر تهران بیان داشت:

شورایاری ها باعث تمرکز زدایی از ساختار رسمی جامعه می شوند

مستقل آنلاین/ صبا عربزاده: شوراهای محل مطابق با اصل هفتم قانون اساسی ، آخرین حلقه از زنجیره حاکمیت جمهوری اسلامی هستند .

شورایاری ها  باعث تمرکز زدایی از ساختار رسمی جامعه می شوند

طی چند روز گذشته اختلافاتی بر سر برگزاری انتخابات دور پنجم شورایاری ها   و سازمان بازرسی کل کشور  ایجاد شده بود. شورا یاری ها از چندین سال پیش  به منظور هر چه بیشتر کردن مشارکت مردم در سرنوشت خودشان و برقراری رابطه مسوولان و مردم  کار خود را آغاز کرده بودند. اما در این میان طرح موافقان و مخالفان خود را به همراه داشت. رئیس  بازرسی کل کشور از نبود برنامه ریزی صحیح و کار آمد در این شوراها شکایت داشت و در همین رابطه از صادر نکردن مجوز برای اتنخابات پیش رو خبر می داد.

مدیریت شهری تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم به کار می گیرد

در نشست امروز شورای شهر تهران اما رییس شورای  اسلامی شهر تهران شوراها را رکن مردم نهاد جمهوری اسلامی در کنار قوای سه گانه و نیروهای مسلح مطرح کرد و  بیان داشت:  در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق واستدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی جمهوری اسلامی دفاع می کنند، مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم و تامین رضایت شهروندان جمهوری اسلامی بکار می گیرد.

 به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران محسن هاشمی  با تاکید بر حلقه رابط بودن  شورایاری ها بین مردم و مسوولان افزود: شوراهای محل مطابق با اصل هفتم قانون اساسی ، آخرین حلقه از زنجیره حاکمیت جمهوری اسلامی هستند که نخستین حلقه آن، نهاد رهبری نظام است و یکپارچگی، انسجام و هماهنگی این زنجیره، می تواند برای نظام کارامدی، اقتدار و رضایت مندی مردم را بهمراه بیاورد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران  با خاطر نشان ساختن رابطه بین جامعه و تمرکز زدایی از ساختار رسمی و نزدیک شدن به مردم افزود : همانگونه که در اصول هفتگانه شورا در قانون اساسی پیش بینی شده است، تفویض اختیار به این نهاد و تمرکز زدایی از ساختار رسمی به سمت جامعه، یکی از اهداف انقلاب اسلامی بوده است و برگزاری موفق انتخابات شورایاری ها، گامی در این جهت می باشد.

جناح بندی ها در این انتخابات کنار بگذاریم

محسن هاشمی در خصوص نشان دادن پیوندهای جمهوری اسلامی  بیان داشت که در این انتخابات باید جناح بندی ها را کنار گذاشت وی در همین رابطه افزود:  باید این انتخابات را فرصتی برای تبلور عمق مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی آن هم در اوج بدعهدی، تخریب و فشارهای ظالمانه قدرتهای جهانی بدانیم و نشان دهیم که مردم مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه و با توجه به اخلال کاریهای جهانی علیه ایران افزود: در شرایطی که دستگاه دیپلماسی کشور با زبان منطق واستدلال و نیروهای مسلح با زبان اقتدار از منافع ملی جمهوری اسلامی دفاع می کنند، مدیریت شهری نیز تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم و تامین رضایت شهروندان جمهوری اسلامی بکار می گیرد.

وی در پایان تاکید کرد که : نظام بین الملل بخوبی حقانیت، صلح طلبی و تنش زدایی جمهوری اسلامی را در کنار دفاع بدون تنازل از منافع ملی و حقوق اساسی ایران مشاهده می کند و عملکرد  ایران را بعنوان دفاع طبیعی از منافع ملی در چارچوب قوانین بین الملی و پایبندی به تعهدات و معاهدات مشروع می پذیرد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها