چرا کرونا بیشتر به زنان خانه دار حمله می کند؟ + جزئیات

استاندار اردبیل با اشاره به سیر صعودی کرونا در استان گفت: متاسفانه در موج جدید بیش از 50 درصد مبتلایان به کرونا خانم‌های خانه‌دار هستند.

چرا کرونا بیشتر به زنان خانه دار حمله می کند؟ + جزئیات

اکبر بهنام جو در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان اردبیل عنوان کرد: آخرین وضعیت کرونا در استان سیر صعودی را طی می‌کند و در صورت تداوم این روند، شرایط خطرناک و سختی را برای کادر درمانی و پرستاران زحمتکش به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرهای اردبیل، مشکین شهر و پارس آباد همچنان وضعیت ثابت دارند، گفت: وضعیت شیوع کرونا در اکثر شهرهای استان اردبیل همچنان قرمز است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش توصیه می شود چرا که سلامت مردم برای ما از همه چیز مهمتر است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ما علاوه بر تامین امنیت و سلامت مردم باید به فکر اقتصاد و رفاه آنها نیز باشیم، اذعان کرد: کارکنان دولت و مسئولان باید بیش از هر شهروند دیگری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند که متاسفانه گاهی مواقع با کم توجهی از حساسیت موضوع کاسته می شود.

 

بیشتر بخوانید :

فال روزانه یکشنیه 4 آبان

جزئیات پرداخت وام 50 میلیونی به بازنشستگان اعلام شد

ارزش روز سهام عدالت یکشنبه 4 آبان

فعالیت این مشاغل از فردا ممنوع است + جزئیات و تصاویر

 

بهنام جو با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم به‌صورت شفاف می‌تواند در امر خدمات دهی یاریگر کادر درمانی باشد، تصریح کرد: مردم باید از وضعیت اسفبار این ویروس منحوس مطلع شده و تذکرات لازم نیز به آنها داده شود و همچنین مقابله با شرایط عادی سازی باید از ادارات شروع شود. وی ادامه داد: روزهای تعطیل محدودیت ورود مسافران برای شهرهای گردشگری با نظارت کامل اعمال شود.

 

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای استان اظهار کرد: گاهی مواقع تعطیلی‌ها باعث افزایش تعداد مسافران در استان می شود، گرچه ما نمی‌خواهیم اصناف تعطیل شوند اما باید این صنوف هم رعایت حال بقیه مردم و هم استانی ها را بکنند.

استاندار اردبیل ادامه داد: رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی و با ظرفیت حداکثر ۴۰ درصد فعالیت کنند و با نظارت کافی عروسی ها به جای اینکه در خانه‌های کوچک و یا چادرهای محلی برگزار شود می‌تواند با ظرفیت حداکثر ۳۰ درصد با تعهد صاحب تالار و رستوران انجام گیرد.

بهنام جو با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و نصب بنرها از سوی شهرداری باید برای مردم نمود عینی پیدا کند، گفت: گاهی برخی از مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری می کنند و رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در نانوایی ها، مطب ها، تاکسی ها و سطح شهر ضعیف جلوه می کند و این مسایل باعث برپایی دورهمی های خانوادگی و برخی از میهمانی‌ها شده و این امر باعث شده بیش از ۵۰ درصد مبتلایان خانم های خانه دار اعلام شود.

وی استفاده از ظرفیت پایگاه های محلات جهت کنترل و تذکرات لسانی بهداشتی و امر و به معروف را یادآور شد و گفت: تولید ماسک و مواد ضد عفونی در استان زیاد است اما باید فرهنگ سازی چگونگی استفاده در شهرها و روستاها انجام شود.

بهنام جو با بیان اینکه کانون اصلی اپیدمی تجمعات هستند، افزود: حداقل کاری که مردم می توانند با کادر درمان همکاری کنند این است که شستن دست و ضدعفونی، زدن ماسک، رعایت فاصله قانونی ۲ متر و تهویه کامل محل های بسته را فرهنگ سازی کنند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با حضور دانش آموزان در مدارس گفت: آموزش و پرورش یک آمار دقیق در رابطه وضعیت مدارس و دانش آموزان در شهرها و روستاها احصا کند و اینکه از ۴۳ بستری مدارس تنها ۹ مورد مثبت اعلام شده است، به نسبت تعداد دانش آموزان آمار پایینی است اما باید کاملا حساب شده عمل شود.

 

اخبار جدید و مهم  : 

مبلغ جدید یارانه اعلام شد + جدول

پشت پرده مهاجرت ریحانه پارسا به ترکیه لو رفت + تصاویر

رضا رشیدپور داغدار شد + عکس

عاشقانه های دیده نشده نفیسه روشن و همسر خلبانش + تصاویر

 

وی افزود: حضور دانش آموزان کلاس اولی در هفته ۲ روز به مدت ۲ ساعت با رضایت خانواده ها ضرورت دارد و احساس نیاز رفع اشکال در سایر مقاطع هم با مدیریت روسای مدارس انجام می شود.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل آموزش و پرورش، فرماندار مشکین شهر و رئیس شبکه بهداشت استان گزارش کلی از اخرین وضعیت کرونا در حوزه تحت مدیریت خود ارایه کردند

 

منبع : رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها