یک طرفه شدن خیابان استاد نجات اللهی و اما و اگرهایش

مستقل آنلاین/ صباعربزاده- به غیر از کمیسیون فرهنگی سایر اعضای شورا از این طرح اطلاع نداشتند و اجرای این طرح به صورت ضرب العجلی انجام شد.

یک طرفه شدن خیابان استاد نجات اللهی و اما و اگرهایش

خیابان نجات اللهی همواره با حضور صنایع دستی ها  و ظرف و ظروف میناکاری شده اش در ذهن تداعی می شود. در آن نقطه از شهر همیشه آدمهایی نظر آدمی را جلب می کنند که معلوم است متعلق به دیار دیگری هستند. اگرچه دلایل خیلی زیادی این روزها حضورشان را کم رنگ کرده است.  اما آنچه این روزها ورد زبان مردم آن منطقه است، اجرای طرح یکطرفه کردن این خیابان زیبا است که روزگاری نه چندان دور تفرجگاه اکثر گردشگران خارجی بود. این طرح  چند روزی است که به اجرا در آمده اما موافقان و مخالفان بسیاری دارد. عده ای که موافق این طرح هستند، به سرعت و حتی بدون مشورت با مردم و کسبه این طرح را به اجرا گذاشتند، آن ها  در نظر دارند که سنگ فرش های خیابان های تهران را گسترش دهند و به نوعی بر فضای عمومی شهر بیفزایند، بر اساس آخرین خبرها گویا در نظر دارند تا این طرح را برای خیابان های دیگری نیز اجرایی کنند. اگرچه در گذشته و در به اجرا گذاشتن این طرح برای خیابان 17 شهریور نا موفق بودند اما این آزمون و خطا گویا تمامی ندارد.

امکان تردد راحت تر برای شهروندان در این طرح مد نظر است

مسگر نجاتی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ شهرداری تهران از موافقان این طرح ضرب العجلی دلیل یک طرفه شدن خیابان نجات‌اللهی را اینگونه توضیح داد:«یک طرفه شدن خیابان شهید نجات‌اللهی (ویلا) در پی مطالعات فنی و کارشناسی و به منظور عریض شدن پیاده‌روها و با توجه به تعریف گذر صنایع دستی برای این معبر اجرایی می‌شود تا شهروندان امکان تردد راحت‌تر و بهره مندی بهتر از فضای گذر را داشته باشند.»

طرح یکطرفه شدن خیابان استاد نجات اللهی از 24 تیرماه کلید خورده است. بر اساس این طرح خیابان استاد نجات اللهی از شمال به جنوب یکطرفه شد. اما این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که در آن ناحیه زندگی می کنند با این قضیه مشکل دارند و خواهان لغو این طرح هستند.

 به گفته یکی از کسبه، با یک طرفه کردن این خیابان جای پارک ها به شدت محدود خواهد شد و امکان ایجاد بار ترافیکی  در آن ناحیه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این طرح به اجرا در آمد اما عده ای از کسبه و همچنین مردم ساکن در این ناحیه به نشانه اعتراض  با دعوت شهردار منطقه 6 تهران به ساختمان شهرداری رفتند تا دلایل مخالفت خود با این طرح را عنوان کنند. یکی از شهروندان ساکن محل، معتقد بود که این طرح تنها منافع کسبه را در نظر گرفته و به منافع ساکنان بی توجه بوده و یکی از کسبه هم این مطلب را عنوان کرد که دیگر جای پارک برای مشتری هایش پیدا نخواهد شد. این طرح با وجود آن که چند روزی است به اجرا در آمده اما همچنان با اما و اگرهای بسیار مواجه است.

سخنگوی شورای شهر از اجرای طرح بی خبر بود!

در این خصوص محمد علی کرونی به خبرنگار مستقل آنلاین گفت: به غیر از کمیسیون فرهنگی سایر اعضای شورا از این طرح اطلاع نداشتند و اجرای این طرح به صورت ضرب العجلی انجام شد.در اجرای این طرح آنچنان سرعت عملی به خرج داده شد که اعضای شورای شهر نیز از آن بی‌خبر بودند از جمله علی اعطا، سخنگوی شورای شهرعنوان کرد که از طریق رسانه‌ها متوجه این موضوع شده است.

باید  نظر افراد دینفع در این طرح لحاظ شود

 دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در خصوص اعتراضات مردم در مورد یکطرفه کردن این خیابان افزود: فردا یکشنبه این موضوع در شورا مطرح خواهد شد و موافقان و مخالفان درباره آن صحبت خواهند کرد. او همچنین به این مطلب اشاره کرد که اگر معایب این طرح بیشتر باشد قطعا لغو خواهد شد اما در غیر این صورت اجرای این طرح ادامه خواهد داشت. کرونی در پاسخ به دلیل اصرار مسئولان به اجرای این طرح بیان داشت: به تازگی رویکردی در شهرداری تهران مطرح شده به نام انسان  مداری و پیاده محوری، و در همین راستا چنین طرح هایی در شورا و شهرداری مطرح شد و در آینده دور برای خیابان امام خمینی نیز چنین طرحی را مد نظر قرار داده اند. کرونی درادامه اما به این مطلب اشاره داشت که در خصوص اجرای چنین طرح هایی باید افراد ذینفع و سکنه مد نظر قرار بگیرند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها