خبر خوب برای مردم/کاهش مراجعات کرونایی در تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: معدل مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نسبت به میزان مراجعه در استان تهران ۱.۶۹ بوده است که نسبت به نرم جهانی عدد مطلوب تری است. همچنین میزان بهبود یافتگارن قطعی ما نیز ۸۸.۷ درصد است.

خبر خوب برای مردم/کاهش مراجعات کرونایی در تهران

دکتر علیرضا زالی در در مراسم جشنواره فرشته مهر که برای پاسداشت ۱۱۰ شهید سلامت در بیمارستان شهدای تجریش برگزار شد، گفت:علی رغم حجم زیاد بیماران و افرادی که در روزهای سخت به بیمارستان های استان تهران مراجعه کردند، معدل مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نسبت به میزان مراجعه ۱.۶۹ بوده است که نسبت به نرم جهانی عدد مطلوب تری است. میزان بهبود یافتگارن قطعی ما ۸۸.۷ درصد است که بخشی از این بیماران از آنجایی که هنوز دو هفته بهبودی شان سپری نشده، در زمره بهبودیافتگان محاسبه نشدند. این دو عدد کافی است که ببینیم چه دستاوردهای بزرگی محقق شده است.

زالی در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران نیز گفت: در تهران با فراز و فرودهای متفاوتی روبرو هستیم و از ابتدای اسفند ماه تا کنون تَموج یا شناور بودن آمار را داریم. البته دامنه تغییرات ما در تهران از ابتدای اردیبهشت ماه کمتر و محدودتر شده است. بالاترین میزان مراجعین ما در تهران در تاریخ ۱۹ اسفند ماه بود و بعد از آن در چهارم، ۱۲ و ۲۴ فروردین بیشترین مراجعات را داشتیم. به تدریج از اردیبهشت ماه شاهد بودیم که از دامنه مراجعین به بیمارستان ها کاسته شد که به دلیل رعایت مسائل بهداشتی بود، افراد پرمخاطره و مسن در منزل ماندند که در تقلیل آمار بسیار نقش آفرین بود.

 

فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران همچنین گفت: خوشبختانه با همت عزیزان عرصه بهداشت، بالغ بر ۸۱ درصد از جمعیت استان تهران غربالگری شدند و در فاز دوم غربالگری هم توفیقات فراوانی در تهران حاصل شده است. 

 

فرمانده مقابله با کرونا در استان تهران همچنین گفت:از ابتدای اردیبهشت ماه آمارها با شیب ملایمی در تهران در حال کاهش است. البته در تهران فراز و فرودهایی داشتیم که بخشی از آن به دلیل ماهیت این بیماری است.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها