قرنطینه به تفکیک جنسیت، راه جدید مقابله با کرونا

بعد از افزایش تعداد مبتلایان کرونا در جهان شاهد روش های عجیب قرنطینه هستیم. ساکنان پاناما به تفکیک جنسیت، روزانه 2 ساعت حق خروج از منزل دارند. بر اساس این قانون، زنان و مردان حق حضور همزمان را در خیابان را ندارند.

قرنطینه به تفکیک جنسیت، راه جدید مقابله با کرونا

عبور شمار مبتلایان بیماری کرونا از یک میلیون نفر باعث شد تا اکثر کشورهای جهان به تکاپوی مبارزه با شیوع گسترده این ویروس بیفتند.

به گزارش مستقل آنلاین، بی‌بی‌سی طی گزارشی به عجیب‌ترین روش‌ها و واکنش‌ها در کشورهای مختلف جهان به مقوله قرنطینه پرداخت که ذکر برخی از آنها خالی از لطف نیست.

1- قرنطینه به تفکیک جنسیت

پاناما یکی از کشورهای آمریکای لاتین است که بیش از یک هزار مورد ابتلا به کوویدـ19 در آن به ثبت رسیده و این کشور تدابیر سرسختانه‌ای برای قرنطینه کردن مردم اتخاذ کرده است.

پاناما

بر اساس دستورالعمل موجود، ساکنان این کشور روزانه 2 ساعت حق خروج از منزل دارند اما به تفکیک جنسیت. بر اساس این قانون، زنان و مردان حق حضور همزمان را در خیابان را ندارند.

2- تفکیک بر اساس شماره کارت شناسایی

کلمبیا هم بعد از قرنطینه کردن مردم به ساکنان این کشور اجازه می‌دهد بر اساس آخرین شماره از کارت شناسایی خود و طبق اعلامیه صادرشده از این کشور در روزهای خاصی از خانه خارج شوند.

3- امتیاز سگ داشتن

دولت صربستان به افرادی که سگ در خانه نگهداری می‌کنند اجازه داد هر روز بین ساعت هشت تا 9 شب سگ خود را برای گردش به خارج از خانه ببرند، امری که انتقاد این افراد را به دنبال داشت، آنها معتقدند یک ساعت برای گردش سگ کافی نیست، همین اعتراض باعث شد دولت این امتیاز را هم لغو کند.

4- اقدام معکوس رئیس‌جمهور

فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از اقداماتی است که طی این مدت به شدت رواج پیدا کرده، اما این روش شاید در بلاروس چندان کاربردی نداشته باشد.

الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس با تمسخر این اقدامات در برابر دوربین تلویزیون گفت: چیزی به نام ویروس در اطراف خود نمی‌بینم.

بلاروس

همچنین برخلاف بیشتر اروپا، بلاروس هیچ محدودیتی برای رویدادهای ورزشی در نظر نگرفته است.

5- واگذاری به خرد جمعی

به رغم شیوع قابل توجه ویروس کرونا در سوئد، این کشور همانند بقیه همسایگانش تدابیر سخت‌گیرانه‌ای در مقابله با شیوع این بیماری اتخاذ نکرده بلکه آن را به خرد و عقل و درایت جامعه سپرده است.

دولت سوئد اجازه داده است مردم خود تدابیر لازم را برای جلوگیری از شیوع این بیماری بیندیشند و از اقدامات دستوری بپرهیزد.

با این حال دولت سوئد تجمع بیش از 50 نفر را در کشور ممنوع کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها