گلایه وزیر بهداشت از مردم: ما را همراهی نمی کنند

سفر نروید؛ خرید نکنید؛ از خانه بیرون نروید!

اگر مردم می خواهند سینی در سفره هفت سین اضافه کنند آن سین سلامتی است. جریمه سنگینی برای افرادی که مبتلا به کرونا هستند و آن را پنهان کنند در نظر گرفته شده است.

حجم ویدیو: 13.24M | مدت زمان ویدیو: 00:04:54

وزیر بهداشت از حضور مردم در سطح شهر و جاده ها گلایه کرد. سعید نمکی گفت: در خروجی شهرها اکیپ می گذاریم  و جرائم سنگین را برای افراد مشکوک و آلوده اعمال می کنیم. وزیر بهداشت ادامه داد: از کسانی که همچنان تردد شهری و بین شهری دارند، بسیار گله مندم، این افراد نه تنها نفس کادر بهداشتی و درمانی را گرفته اند، بلکه خودشان را هم به زحمت می اندازند.

امسال سازمان جهانی بهداشت پاندمی اعلام کرد و شاید به ندرت و یک بار در قرن اعلام پاندمی شود و در چنین شرایط سخت مردم همکاری نمی کنند و مثل شرایط عادی در سطح شهر رفت و آمد می کنند و مراکز خرید پر از ازدحام است و شاهد ترافیک سنگین در سطح شهر هستیم.

اگر بیش از ۳ تا ۵ درصد جمعیت کشور به هشدارها توجه نکنند و قانون گریزی کنند، برخورد پلیسی و قانونی ممکن نخواهد بود.

مردم به سفر می روند و با ورود جمعیت جدید به شهرها برنامه های ما به هم می ریزد و موارد جدیدی شناسایی می شوند که کد ملی پرونده الکترونیک آنها در جایی دیگر است و این کار را برای ما سخت می کنند.

 بسیار قبیح است که جنب و جوش در  ایران با این قدمت تاریخی و فرهنگی با کشوری که سال ها از نظر فرهنگی از ایران عقب تر است، مقایسه شود.

در  برخی کشورهای اروپایی مردم همه در خانه ها مانده اند و تنها با ضرورت و در موارد بسیار خاص از منزل خارج می شوند و خیابان ها و مراکز خرید در این کشورها خالی از جمعیت است و کسی به سفر نمی رود اما مردم در ایران هر جایی می خواهند می روند و سفر می کنند.

بارها گفته ایم مردم از حضور در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه خودداری کنند، مراسم های عروسی و عزا و تجمع ها باید محدود و یا لغو شود، اگر مردم می‌خواهند سین سلامت را به هفت سین خود اضافه کنند، باید به توصیه ها عمل کنند.

ما در ستاد ملی مقابله با کرونا شنبه تصویب خواهیم کرد که در خروجی شهرها اکیپ بگذاریم و جرائم سنگین را برای افراد مشکوک و آلوده اعمال کنیم و این افراد را به مناطق در نظر گرفته شده منتقل کنیم./باشگاه خبرنگاران جوان 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها