به صورت رسمی در جریان طرح افزایش قیمت بنزین نبودم

رئیس دستگاه قضا از جزئیات جلسه سران قوا درباره سهمیه‌بندی بنزین توضیحاتی ارائه داد.

به صورت رسمی در جریان طرح افزایش قیمت بنزین نبودم

رئیسی در اجلاسیه مدرسان حوزه علمیه در اصفهان گفت:

در شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه از ناحیه دولت پیشنهاد مطرح شد، بنده گفتم این موضوع ربطی به جلسه سران ندارد، چرا که قانون داریم و وظیفه دولت است، ۲-۳ بار مخالفت کردم، منتها دولت می‌گفت از باب هماهنگی این کار انجام می‌شود.

این طرحی که انجام شد پیشنهاد دولت بود و صرفا مصرف وجوه به تایید رسید، با این قید اظهار نظر کردم که انجام این طرح باید با تمهید مقدمات لازم در کشور باشد؛ قبلا هم زمینه یارانه‌ها را در ذهن داشتیم که با اقناع عمومی همراه بود.

به صورت رسمی در جریان طرح نبودم اما از کانال‌هایی دو سه روز قبل شنیدم و همان زمان یادداشتی به دفتر رئیس جمهوری دادم که شنیده‌ام می خواهید اجرا کنید، تمهید لازم صورت نگرفته و پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط منطقه حوادثی به وجود می‌آید.

فقط من هم نگفته بودم روز چهارشنبه برخی در هیأت دولت گوشزد کرده بودند؛ مردم اعتراض داشتند و حق هم داشتند، عدم تبیین برای مردم را از نواقص جدی طرح می‌دانیم.

مساله دیگر کنترل بازار است، اگر بخواهند به همین شیوه حرکت کنند مشکلات جدی برای مردم ایجاد می‌کند، فقط هم با برخورد حل نمی‌شود، ساز و کاری باید ویژه این موضوع اندیشیده شود./ فارس

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها