آقای روحانی! رفع فیلتر شبکه های اجتماعی و جریان آزاد اطلاعات پیشکش!

همان اینترنت ساده فیلترشده مردم را پس دهید

قطعی اینترنت همزمان با روز دوم اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در کشور آغاز شد؛ اتفاقی که نه در حوادث سال ۸۸ سابقه داشت و نه در رویداد‌های دی ماه ۹۶. اما این بار تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفته شده.

همان اینترنت ساده فیلترشده مردم را پس دهید

 اکنون یک هفته از قطعی اینترنت در کشور می‌گذرد و بسیاری از مردم به واسطه شغل یا ارتباطات عادی روزانه خود دچار مشکل شده اند؛ با این حال از اظهارات پراکنده مسئولان خبر قطعی و مهمی دستگیر کسی نمی‌شود و گویا قرار نیست کشور از این بلاتکلیفی رها شود. 

در این بین هیچ خبری از وزیر کشور نیست و اظهارنظری از او درباره احتمال وصل شدن اینترنت منتشر نشده. ادامه این وضعیت بی تردید بر بلاتکلیفی جامعه خواهد افزود و به تعبیری گام برداشتن بر روی اعصاب مردم است. 

طبعا نمی‌توان برای حل مشکل اعتراضات بنزینی اینترنت را به وضعی درآورد که خود به مشکلی بزرگ تبدیل شود. دست کم از دولت روحانی که در شعار مدافع جریان آزاد اطلاعات بوده این انتظار می‌رفت که درمورد اینترنت مدبرانه عمل کند. 

واقعیت آن است که بهانه‌هایی مانند اینکه قطعی اینترنت در اختیار دولت نیست، برای کسی پذیرفته نخواهد بود؛ چراکه مردم حتی کوچکترین تلاشی از سوی دولت به ویژه خود رئیس جمهور برای برقراری دوبار اینترنت نمی‌بینند که بخواهند ادعا‌های بی اختیار بودن دولت در این زمینه را باور کنند. 

در سومین سال دولت دوم حسن روحانی، نه تنها هیچ خبری از رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه تلگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها در کشور نیز فیلتر شده و بدتر اینکه اکنون ارتباط ایرانیان با اینترنت جهانی قطع شده. حالا مطالبات مردم از روحانی به وصل شدن یک اینترنت ساده تقلیل یافته، اما عجیب است که برای همین مطالبه ساده نیز هیچ تقلایی از سوی دولت دیده نمی‌شود. /انتخاب

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها