جراحی زیبایی و قصور پزشکی رتبه نخست شکایت‌های مردمی

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه رسیدگی به شکایت های مردمی در نظام پزشکی یک اولویت اخلاقی و تکلیفی است بیان داشت: شکایت از جراحی زیبایی و قصور پزشکان در حوزه زنان در رتبه نخست شکایت‌ها در کشور قرار دارد.

جراحی زیبایی و قصور پزشکی رتبه نخست شکایت‌های مردمی

محمد رضا ظفرقندی شامگاه چهارشنبه در پایان سفر یک روزه به شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شکایت‌های مردمی در صورتی که بر اثر بروز مشکلی در روند درمان یا اقدامات پزشکی ارتباط پیدا کند، شکایت‌های مربوط به جراحی‌های مختلف زیبایی یا اقدامات غیر جراحی مانند استفاده از لیرز، یا فرآیندهای دندانپزشکی یا استفاده از خدمات زیبایی پوست با مراجعه به مراجع قانونی قابل رسیدگی و پیگیری است.

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر اینکه بیشترین شکایات از قصور پزشکی در زمینه جراحی زیبایی و زنان و زایمان در کشور ثبت شده اظهار داشت: برخی از عوامل فراوانی شکایت ها در حوزه زیبایی به دلیل مشکلات فرهنگی در زمینه جراحی زیبایی است، در هیچ کشوری این چنین حجم از تقاضای عمل جراحی زیبایی وجود ندارد، این همه اعمال جراحی زیبایی خارج از عرف دنیاست و کشور ما در جهان رتبه نخست را دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه جراحی پلاستیک مشکلات فرهنگی باید بررسی شود، جامعه ما در تعداد درخواست‌های اعمال زیبایی به نسبت جمعیت رتبه اول جهان را دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اخطار به پزشکانی که بدون داشتن مجوزهای قانونی اقدام به اعمال جراحی زیبایی می کنند گفت: برخی پزشکان بدون مجوز اقدام به عمل جراحی زیبایی می کنند که پیامدهای غیر قابل جبرانی را برای بیماران رقم می زند.

این مقام مسوول همچنین بر لزوم اصلاح تعرفه‌های خدمات پزشکی تاکید کرد و گفت: براساس یک استدلال منطقی باید تعرفه خدمات معادل رشد حقوق و دستمزد و تعرفه هتلینگ معادل رشد تورم کشور افزایش یابد، به دلیل وابسته بودن کالاهای پزشکی به قیمت ارز معمولاً تورم در حوزه پزشکی یک و نیم برابر سایر حوزه‌ها باید محاسبه گردد.

ظفرقندی با اشاره به پیگیری های انجام شده در خصوص افزایش تعرفه‌های پزشکی گفت: در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار افزایش تعرفه‌ها شده‌ایم که این نامه به شورای عالی بیمه‌ها برای بررسی مجدد و انجام اصلاحات ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه تعرفه کنونی خدمات پزشکی تا تعرفه واقعی فاصله دارد اضافه کرد: هزینه کاهش این فاصله نباید از جیب مردم پرداخت شود بلکه بیمه‌‎ها باید آن را متقبل شوند و پوشش مناسب تری ارائه دهند.

ظفرقندی همچنین گفت: اگر تعرفه‌ها کمتر از هزینه واقعی باشد برخی مراکز پزشکی رو به تعطیلی می‌روند و پزشکان به ویژه پزشکان عمومی به مشاغل دیگر روی می‌آورند و شاهد هدر رفت سرمایه های اجتماعی در این حوزه خواهیم بود.

رییس سازمان نظام پزشکی همچنین در رابطه با گرایش دانشجویان پزشکی به مشاغل دیگر و خروج آنها از کشور هم گفت: تاسفانه سالانه تعداد زیادی از دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به دلیل مشکلات موجود تقاصای خروج از کشور دارند و در این حوزه تقاضاها رو به افزایش است.

ظفرقندی همچنین بر لزوم استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب ها تاکید کرد و گفت: نصب دستگاه کارتخوان جهت تسهیل کار شهروندان انجام خواهد شد، نباید نصب دستگاه کارتخوان دستمایه ای برای جو سازی علیه جامعه پزشکی باشد.قطعاً پزشکان باید در راستای خدمت به بیمار و برای رفاه حال او از هر امکاناتی استفاده کنند اما باید توجه کرد که قشر پزشکی به عنوان یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود که نباید اعتماد بین مردم و پزشکان از طریق جوسازی‌ها و ارائه آمار غلط درخصوص فرار مالیاتی پزشکان از بین برود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها