دمنوش های گیاهی؛

از حقیقت تا تبلیغ

اگر واقعا لاغری به همین سادگی بود ایران با BMI بالای 26 کشوری چاق نبود. بهتر است در آشپزخانه، انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشید نه در انتخاب داروها

از حقیقت تا تبلیغ

مهسا انصاری- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی

درواقع چیزی که تحقیقات امروز ثابت کرده این هست که کنترل کالری روزانه به همراه بعضی مکمل ها و تحرک روزانه نقش اصلی را در کنترل وزن ایفا میکنند، خب این مکمل ها که در کنار رژیم غذایی توصیه میشود هم میتواند دارو و مکمل گیاهی باشد و هم میتواند دمنوش و ... ولی به هیچ عنوان این دمنوش ها نقش اصلی را ندارند. از طرفی بسیاری از چای و دمنوشها موجب دفع آب بدن می شوند که از این طریق ممکن است کمی کاهش وزن ایجاد شود که موقتی است و همانطور که قبلا گفته شده کاهش وزنی که ناشی از دفع آب باشد شادابی پوست را از بین برده و موجب چین و چروک در پوست و همچنین عوارضی مثل سردرد و کاهش سوخت و ساز می گردد.

به عنوان مثال چای سبز مستقیم کالری نمی سوزاند بلکه سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد، عملکرد گوارش را بهتر می کند و اشتها را کاهش هد.

سازندگان داروها و مکمل‌ها دوست دارند شما باور کنید می‌توان به‌سادگی خوردن یک قرص، دمنوش و یا حتی مالیدن یک لوسیون، چربی‌های خود را آب کنید. 

متاسفانه نتیجه گرفتن در این مورد نیازمند تلاش است؛ یعنی در آشپزخانه، انتخاب‌های هوشمندانه‌تری داشته باشید نه در انتخاب داروها. 

هیچ قرص، دمنوش و یا کرمی نمی‌تواند تاثیر غذایی که می‌خورید را داشته باشد.

مهم ترین نقش در کنترل وزن و نه تنها فقط چاقی را برنامه غذایی ایفا میکند که این نقش حدود 80٪ از کار، و مابقی را تحرک به عهده دارد. پس برای تناسب اندام مناسب و بدون عارضه به دنبال رژیم و تحرک در کنار یکدیگر باشیم و میتونیم در این مسیر از مکمل هایی که زیر نظر متخصص تجویز میشود نیز استفاده کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها