چه عواملی باعث خرابی موتور جارو برقی میشود؟

در ابتدا باید ببینیم که چه نکاتی را باید در استفاده از جاروبرقی رعایت کنیم تا بتوانیم جارو برقی خوب و سالمی داشته باشیم پس در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات جاروبرقی همراه ما باشید تا به بررسی این نکات بپردازیم.

چه عواملی باعث خرابی موتور جارو برقی میشود؟
  • کیسه مخزن و آشغال آن را مرتب چک کنید که تمیز باشد.
  • از مسدود نشدن لوله اصلی آن اطمینان حاصل کنید،
  • به صورت مرتب فیلتر آن را تمیز و یا تعویض بکنید،
  • آشغال، مو و نخ های که به دور برس جاروبرقی جمع می شوند را تمیز کنید،
  • بیشتر از 30  دقیقه پشت سرهم از جاروبرقی استفاده نکنید و حتما به آن استراحت بدهید.
  • به هیچ وجه از اشغال های بزرگ را با جارو برقی تمیز نکنید و حتما تکه های درشت را با دست جمع کنید.
  • دستگاه را به صورت ناگهانی جا به جا نکنید و هر کاری که باعث آسیب به این وسیله می شود را نباید انجام بدهید.

عواملی که باعث سوختن موتور  جاروبرقی می شوند

به صورت کلی نمی توان گفت که جاروبرقی بر اثر خراب شدن و یا معیوب شدن یک قطعه به سرعت می سوزد هر چند که این احتمال نیز وجود دارد اما آسیب هایی هستند که به مرور زمان می توانند باعث سوختن موتور جاروبرقی ها بشوند از مهم ترین عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نم دار شدن جاروبرقی

بیشتر وسایل برقی رابطه ی خوبی با مایعات ندارند پس حتما مراقب باشید مخصوصا وقتی از انها در اشپزخانه استفاده میکنید و اگر جارو برقی شما سیستم مکش مایعات را ندارد به هیچ وجه از ان در محیط های خیس و نمناک استفاده نکنید چون میتواند خسارات زیادی را به دستگاه شما بزند.

  • کارکردن بیش از اندازه جاروبرقی

زمانی که بیشتر از ۲۰ دقیقه و به صورت مستمر از یک جارو برقی مصرف  می کنید باید منتظر آسیب های احتمالی باشید خصوصا اگر با آخرین قدرت و مکش همراه باشد چرا که این احتمال وجود دارد بر اثر فشار زیاد و داغ شدن بیش از حد موتور باعث قفل شدن آن شود که امکان سوختن آن را بالا می برد بنابراین زمانی که بیشتر از ۲۰ دقیقه به آن نیاز دارید حتما ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به آن استراحت بدهید و سپس کار را ادامه دهید که خودتان هم استراحتی داشته باشید. در جاروبرقی فیلیپس Philips حتما به این نکات توجه ویژه داشته باشید و در صورت وجود سوال حتما با نمایندگی تعمیر جاروبرقی فیلیپس در غرب تهران تماس بگیرید.

  • از کار افتادن ترموستات جاروبرقی

ترموستات وسیله ای میباشد که حکم ترمز را برای جارو برقی شما دارد و اگر این وسیله از کار افتاده باشد نمیتواند در صورت داغ شدن بیش از حد دستگاه شما را خاموش کند و ممکن باعث سوختن موتور شود.

  • نیاز به تعمیر داشتن برد جارو برقی

در صورتی که برد جارو برقی دچار آسیب دیدگی  شده باشد و خراب بشود نمی تواند اطلاعات را به خوبی جابجا کند و در نهایت می تواند منجر به آسیب های جدی و سوختن موتور جارو شود.

  • نیم سوز شدن موتور و از کار افتادن جاروبرقی

2

در اصل زمانی که موتور یک جارو برقی می سوزد یا از کار می افتد می توان گفت که مدتی را به صورت نیم سوز کارکرده است. موتور جاروبرقی ها از یک سیم پیج اصلی و یک سیم پیچ کمکی بهره میگیرند که ممکن است در شرایط مختلفی دچار اتصالاتی شده باشند اما همچنان به کار ادامه دهند ولی بعد از مدتی و بیشتر شدن اتصالات باعث سوخته شدن کامل جارو برقی می شوند. اگر فکر می کنید موتور جاروبرقی ال جی LG شما نیم سوز شده است حتما با تعمیرکار نمایندگی تعمیرات جاروبرقی ال جی در منزل تماس بگیرید.

  • بالا رفتن بار موتور جاروبرقی

موتور جارو برقی ها معمولا بر اساس برند و جنس آنها دارای توان های مختلفی میباشند و اگر بنا به هر دلیلی مانند خرابی مدارها یا برد موتور، باری بیشتر از ظرفیت آنها به آنها فشار وارد شود می تواند باعث بکار گیری نیروی زیادی از طرف موتور شود و جریان زیادی از سیم های آن عبور می کند که به راحتی می تواند باعث سوخته شدن موتور شود و یا برق منزل شما را نیز با مشکل مواجه کنند.

  • پر شدن کیسه آشغال، خرابی فیلتر و بسته شدن لوله جاروبرقی

تبادل هوای آزاد برای موتور جاروبرقی اهمیت بسیار بالایی دارد  و مانند نفس کشیدن برای ان میباشد و زمانی که فیلتر کثیف باشد این عمل  غیر ممکن میباشد؛ همچنین پر بودن کیسه و مسدود شدن لوله می تواند فشار زیادی را به موتور آورده و آن را به شدت داغ کند و دمای آن را بالا ببرد و در صورتی که به همین حالت مورد استفاده قرار بگیرد احتمال سوختگی موتور وجود دارد

  • نیاز به تعمیر داشتن فن موتور جاروبرقی

  •  

3

هر عاملی که باعث داغ شدن و یا بالارفتن دمای موتور جارو برقی شود می تواند به سوخته شدن آن نیز ختم شود، بنابراین بررسی کردن دائمی فن موتور می تواند کمک بسیاری به جلوگیری از آسیب جدی به موتور جاربرقی بکند. در جاروبرقی های بوش Bosch حتما به فن موتور توجه داشته باشید و اگر سوالی داشتید می توانید با نمایندگی تعمیرات جاروبرقی بوش در محل تماس حاصل فرمایید.

  • پاره شدن تسمه اصلی جاروبرقی

در صورتی که تسمه جارو برقی پاره شود، جارو برقی به سرعت و شدت داغ می کند و دمایش بالا میرود و اگر سریعا تعویض یا تعمیر نشود و متوجه دلیل داغ شدگی نشوید و آن را رفع نکنید می تواند به سوختن موتور جارو نیز بینجامد.

  • سوخته شدن رله، کثیف شدن کلکتور جاروبرقی

خراب شدن زغال ها، خراب شدن یاطاقان ها، معیوب شدن بلبرینگ ها و بوش ها، لرزش بالا در حین کار کردن و ایجاد صداهای بلند و ناهنجار هم در دراز مدت می توانند باعث آسیب های جدی به موتور جاروبرقی شده و حتی باعث سوختگی آن بشوند. بنابراین در صورت مشاهده هر گونه صدای ناهنجار از جارو برقی، نامنظم کارکردن جارو برقی، به مشام رسیدن بوی سوختگی و کاهش قدرت و مکش در جارو برقی را جدی بگیرید و برای رفع اشکلات آن اقدام کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها