بایدن نمی‌داند با نتانیاهو و دولت تندرو اش چه کند!

جنگ اسرائیل و غزه در حالی وارد دوره جدیدی می شود که وضعیت انسانی در مناطق مختلف غزه به شکل تراژیکی بدتر می شود.

بایدن نمی‌داند با نتانیاهو و دولت تندرو اش چه کند!

به گزارش خبر فوری، همزمان، دانشجویان کشورهای مختلف دست به اعتراض زده اند، دانشگاه ها در اعتصاب کامل هستند، دولت آمریکا در وضعیت سختی قرار گرفته و بایدن نمی داند با نتانیاهو و دولت تندرو اش چه کند. 

در این وضعیت، روزنامه ها و نشریه های مختلف به بررسی ابعاد مختلف جنگ غزه پرداخته اند.

در این گزارش قصد داریم به بررسی مقالات اخیر رسانه های خارجی در رابطه با جنگ غزه بپردازیم. بر اساس گزارش الجزیره، روزنامه ها، نشریه ها و پایگاه های خبری بین المللی به فشارهای وارده بر مقامات اسرائیلی جهت پایان دادن به جنگ در نوار غزه و بیم آنها از محاکمه توسط دادگاه کیفری بین المللی به خاطر جنایاتشان علیه فلسطینیان در غزه اشاره کرده اند. در همین رابطه، پایگاه المانیتور در تحلیلی نوشت: اسرائیل بار دیگر نفس خود را حبس کرده و منتظر پاسخ یحیی سنوار، رهبر و فرمانده شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به پیشنهاد مبادله اسرا است که دولت اسرائیل اخیرا با اکراه با آن موافقت کرده است.

بان کاسپیت، نویسنده و تحلیلگر مقاله المانیتور، اضافه می کند که ارتش اسرائیل، همزمان، برای حمله احتمالی به رفح، در جنوب نوار غزه، در حالت آماده باش است اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نگران حکم سازمان ملل و بازداشت بین المللی است. به اعتقاد نتانیاهو، دادگاه کیفری بین المللی به دلیل رفتارهای دولت و ارتش اسرائیل در جنگ غزه، علیه او  و دیگر مقامات ارشد ارتش و دولت اسرائیل آماده می شود و ممکن است احکامی را علیه او صادر نمایند. 

همچنین، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از یک مقام سیاسی که نخواست هویتش فاش شود، نوشت: تمایل آمریکا به دادن تضمین به حماس مبنی بر عدم بازگشت اسرائیل به جنگ بعد از انعقاد آتش‌بس منجر به شکست مذاکرات صلح خواهد شد. این مقام اسرائیلی هشدار داد که شرایط به گونه ای پیش خواهد رفت که واشنگتن خود را در مسیر برخورد با اسرائیل قرار خواهد داد و این وضعیتی است که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده است.

همچنین، مجله فارن پالیسی در گزارشی به نقل از آدام اسمیت، دموکرات ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: اسرائیل در درازمدت به دلیل نحوه مدیریت جنگ در غزه، حمایت دموکرات ها را از دست خواهد داد. اسمیت معتقد است که اسرائیل درک نمی کند که وضعیت انسانی در غزه استراتژی جامع و امنیت بلندمدت آن را تضعیف می کند. 

همچنین، در مقاله ای که توسط وب سایت خبری اکسیوس منتشر شد، آمده است که مشاوران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا متقاعد نشده اند که عدم اشتیاق رای دهندگان جوان به او ناشی از ماهیت برخورد او با جنگ اسرائیل و غزه است و این مساله نشان می دهد که تهدید سیاسیِ ناشی از تشدید اعتراضات دانشجویان در محوطه دانشگاه ها می تواند کار بایدن را در انتخابات آتی یکسره کرده و او را به سمت سقوط سوق دهد.

اما روزنامه فرانسوی لوموند نیز به مساله جنگ اسرائیل و غزه پرداخت. این روزنامه گفتگویی با لوئیس ایمپورت، خبرنگار خود در  اسرائیل داشت. خبرنگار لوموند کفت: اسرائیل در حال تغییر شکل نوار غزه است و نیروهای اسرائیلی به طور سیستماتیک ساختمانها را به عرض حداقل یک کیلومتر تخریب کرده اند و در حال ایجاد یک کریدور نظامی برای منزوی کردن غزه هستند. طبق اعلام لوموند، تحقیقات نشان می دهد که "هدف" اصلی اسرائیل این است که شهر ویران شده غزه را به یک منطقه حائلِ خالی از سکنه در شمال تبدیل کند یا آن را مجددا مستعمره خود کند‌.

منبع: خبر فوری

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها